سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دو کار با هم چه ناهمگون است و ناسازوار ، کارى که لذتش رود و گناهش ماند ، و کارى که رنجش برود و پاداشش ماند . [نهج البلاغه]
نیروی ویژه
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بسیج ندای جاودان

بسیج ندای جاودان

در این مقاله قصد آن داریم تا جنبه های فعالیت  بسیج را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرار دهیم .

ابتدا بهتر می دانیم به تعریفی که سایت (وکی پدیا) از بسیج کرده است اشاره ای بکنیم تا خود را از دید خارج از ایران محک بزنیم . در این سایت بسیج را در لغت به معنای آماده سازی و مهیا کردن و سامان دادن معرفی کرده است . طبق گفته این سایت: بَسیج به سازمانی گفته می‌شود که اولین بار در تاریخ ? آذر ?? به فرمان روح الله خمینی(امام خمینی (ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ماه سال 1359 قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران تعلق گرفت.در آن هنگام از بسیجیان بیشتر برای ارسال نیروهای داوطلب به صورت سازماندهی شده به جبهه‌های جنگ ایران و عراق استفاده می شد. بعد از پایان جنگ ایران و عراق از نیروهای بسیجی برای مواقع ضروری، حوادث غیر مترقبه مانند زلزله و سیل، و خدمات عام‌المنفعه مثل درخت‌کاری و غیره استفاده می‌شود. این ها را گفتیم که بدانیم که اگر دشمنان ما لئامت و پستی را کنار بگذارند از بسیج دیدی بسیار خوب پیدا می کنند گرچه آماری که این سایت مطرح می کند بسیار غلط و آماری بدبینانه است که نقایص آن را در آمار های اعضای بسیج به راحتی می توان تشخیص داد.

نگاهی کوتاه به فعالیت های بسیج دانشجویی از آغاز تاکنون : در آغازین روزهای پس از دفاع مقدس، که دوران جهاد اصغر با سربلندی رزمندگان اسلام پایان رسیده بود و دوره جهاد اکبر فرا روی آنان خودنمایی می کرد امام شهیدان راهی نو را فرا روی بسیجیان گشود، راهی نورانی که استمرار آن سربلندی و عظمت و شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی را نوید می داد.در تاریخ دوم آذر ماه 1367، بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) طی پیامی عارفانه، روشنگرانه و توام با آینده نگری دقیق که منبعث از بینش عمیق ایشان بود فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را به عنوان یکی از ضروری ترین تشکل ها صادر نمودند و ضمن درخواست دفاع از انقلاب و اسلام در مراکز دانشگاهی و حوزوی، خواستار پاسداری از اصول تغییر ناپذیر «نه شرقی و نه غربی» شدند و ضمن دعوت به اتحاد و یگانگی حوزه و دانشگاه چشم انداز ایجاد حکومت بزرگ اسلامی و فتح جهان توسط اسلام را فرا روی مشتاقان و رهروان اسلام ناب محمدی(ص) قرار دادند..پس از آن شورای عالی انقلاب فرهنگی اصول کلی طرح نحوه تأسیس بسیج دانشجویی را تصویب نمود. لذا پس از تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سیزدهم دیماه 1369 مرکز بسیج دانشجویی تهران تأسیس شد و مسئولیت تشکیل دفاتر بسیج را در دانشگاهها عهده دار گردید. با شکل گیری قانونی بسیج دانشجویی در دانشگاهها بر اساس توان بالای متکی بر ایمان دانشجویان بسیجی، بسیج دانشجویی به سرعت در این محیط مقدس تشکیل و گسترش یافت. و بدین سان فرزندان خمینی کبیر (ره) که افتخار بسیجی بودن آن پیر سفر کرده را برای خود موهبتی بزرگ می‌شمردند، آغازگر حرکت بنیادینی شدند که رسالت آن از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی و نوید دهنده فتح سنگرهای کلیدی جهان اسلام توسط اسلام ناب محمدی (ص) به عهده ایشان نهاده شده بود. راهی که رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) نیز بر تداوم آن تأکید نموده و مهر تأیید زدند از این رو به منظور تحقق آرمانها و ارزشهای انقلاب اسلامی و ضرورت تسریع در حرکت اسلامی کردن دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و نیز اشاعه تفکر بسیجی بویژه از سال 1374 به بعد موافقت نامه هایی بین نیروی مقاومت بسیج با وزارت فرهنگ و آموزش عالی در مورخه 13/7/75، دانشگاه آزاد اسلامی در مورخه 25/1/76 و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تاریخ 17/4/76 به امضا رسید که طرفین در آن نسبت به تقویت و گسترش فعالیتهای بسیج دانشجویی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی تصریح کرده و جهت تحقق آن اعلام آمادگی نمودند. از اواخر  سال79 فعالیتهای جدی مبتنی بر رویکرد آینده‌نگر و استراتژیک آغاز شد که بحمدا... منجر به تغییرات بینشی، نگرشی، روشی و ساختاری در این تشکل گردید. جلوه های این تحول وجود بالغ بر دو هزار و پانصد دفتر بسیج دانشجویی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور بوده که به فضل الهی با گذشت زمان بر انسجام، اثربخشی و پویایی آن در راستای نقش آفرینی شایسته در عرصه های دانشگاه، اجتماع و فرای مرزهای جغرافیایی در ابعاد اعتقادی، فرهنگی، علمی، سیاسی، ورزشی، صنفی و آمادگیهای دفاعی می باشد.

در اینجا یکی از  فرمایشات امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را مطرح و  در وسع خود به تحلیل آن می پردازیم. ایشان می فرمایند:( اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد) این سخن در سالها پیش توسط امام خمینی (ره) مطرح شد که می توان به وضوح نتایج آن را در جامعه مشاهده کرد. اگر بسیج تشکیل نمی شد در همان روز های آغازین جنگ ایران سر تسلیم در برابر قدرت های جهان فرود می آورد و هیچ گروه روشن فکر و جناحی نیز توان  و همچنین انگیزه  مقابله با این حجمه وسیع دشمنان را نداشت! و حال در این زمان دشمنانی که از وجود این بدنه قوی و ستون محکم در این کشور انقلابی با خبر اند  در صدد آن هستند که ریشه های  مردمی این حرکت عظیم را با استفاده از جریان های جعلی  و جناح های متمایل به خود ضعیف کنند. دشمنان امروز ما  بیش از برخی احزاب کشور به سخنان امام روح ا..  توجه دارند ! چون آن ها فهمیده اند  تا زمانی که ندای تفکر بسیجی در ایران حضور دارد هرگز نخواهند توانست به اهداف پلید خود درباره ایران به نتیجه ای برسند چون این تفکر همچون سپری تنومند جلوی حجمه دشمنان خارجی و داخلی را سد کرده است و طبیعی است که این افراد تاب و تحمل این حرکت عظیم را نداشته باشند و همواره این حرکت خدایی را  با القابی زشت و مقایسه هایی پلید مورد ارزیابی قرار می دهند که این نشان از خصومت دشمنان این جبهه الهی است. همان گونه که مقام معظم رهبری حضرت آیت ا... خامنه ای( مدظله العالی) فرمودند: انکار بسیج انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است. ما به عنوان بسیجی وظیفه ی خود می دانیم تا با علم خودمان این شجره طیبه را آبیاری کنیم و نگذاریم تا امیال شوم و تخریب گرانه ی دشمنان به وسیله ی دستنشانده های آنان عملی شود.ما با استماع این سخن از مقام معظم رهبری که می فرمایند: (فرزندان بسیجیم با حضور خود در هر صحنه ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازید) انگیزه کافی و وافی را برده و در این راه پر ارزش قدم های بیشتری بر می داریم. مقام معظم رهبری درسخنی دیگر فرمودند :( دانشجوی بسیجی ،‌دشمن کمین گرفته را از یاد نمی برد و غافلانه خود و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی سپارد) و این سخن وظیفه ما را در آگاهی از اطرافمان سنگین تر می کند و از جهتی روحیه ای روز افزون برای ادامه راه به ما ارزانی می دارد.

میعاد شیخی



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » میعاد ( پنج شنبه 87/9/7 :: ساعت 3:56 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

فقط کسانی که تحمل روضه عطش دارند بخوانند ! 2
وقتی دفاع مقدس ،عاشورا ،عشق ، عقل ، حسین و آب را ترکیب کنی ....
پاسخ به شبهات بی بی سی
کلیپ رهبری به دوزبان عربی و فارسی
برداشتی آزاد از صحبت های رضا امیر خانی در برنامه پارک ملت
وقتی ققنوس آهنین آتش می گیرد2
وقتی ققنوس آهنین آتش می گیرد3
وقتی ققنوس آهنین آتش می گیرد
خرمشهر رفت ، آبادان همچنان مقاوم است
جنگی که آغازش معلوم بود 3
جنگی که آغازش معلوم بود
جنگی که آغازش معلوم بود
انقلاب مظلوم خاورمیانه و ظهور مهدی موعود
کلیپ انقلاب اسلامی منطقه خاورمیانه
حاتمی کیا راست میگوید، جبهه دود موتور نداشت، آرمانی هم در کار نب
[همه عناوین(31)]

>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 25
>> مجموع بازدیدها: 52581
» درباره من

نیروی ویژه
میعاد
به وبلاگ عاشق شهادت و فدایی ولایت خوش آمدی

» پیوندهای روزانه

نقاشی [3]
میعاد [48]
[آرشیو(2)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
صهیونیسم مسیحی . میر حسین موسوی و دروغگویی های مکرر .
» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
هچل هفت
رهبر معظم انقلاب
ریاست جمهوری
دیوانه 83
وبلاگ تحلیل و بررسی بسیج دانشجویی دانشگاه شمال
همه کاره

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان




» طراح قالب